Ons clubhuis

Ons clubhuis staat aan de Sportlaan 4 in Puttershoek. Het is tussen de kernen van Puttershoek en Maasdam in, voor de ijsbaan. Het clubhuis mag niet verhuurd worden van de gemeente.

Huidige locatie: Sportlaan

Weer een heerlijk eigen plekje, precies tussen Puttershoek en Maasdam in. Makkelijk bereikbaar en weer een stukje groter dan de vorige. Eigenlijk is het gewoon verhuisd vanaf de vorige plek, maar een extra lokaal (voor de Bevers) en wat meer ruimte in de gang doet een hoop.

Eerste locatie: Zijdewinde (1963-1996)

Het eerste clubhuis kwam uit de Botlek. Het was een houten gebouw dat daar ingepakt werd door de ouders en vervolgens aan de Zijdewinde weer opgebouwd. Dankzij de hulp van de Suikerfabriek kon deze in 1963 geopend worden (zie foto). Het gebouw is zo’n 33 jaar meegegaan. Er zijn toen vergaande plannen geweest om een nieuw clubhuis te zetten op de zelfde plek. Helaas moesten we verhuizen, omdat er nieuwbouw plannen waren.

Tweede locatie: Laning (1997-2002)

Een nieuw clubshuis op een nieuwe plek: vanaf 1997 waren we goed onder de pannen. De lokalen waren ruimer, we kregen twee wc’s en wat meer zolderruimte. Helaas bleek al na enkele jaren dat er weer op de plek waar wij zaten nieuwbouwplannen waren. Geen woonhuizen maar een autogarage naast onze deur. De ijsbaan die we zomers gebruikten als speelveld konden we dan wel vergeten, dus op naar de volgende locatie. Tot de verhuizing hebben we er totaal 6 jaar gezeten.